Salı, Ağustos 08, 2006

Paranoya Günlüğüm 3 - Prim

Prim; "Ben bu işlerin piriyim" diyebilenlere uygun bir maaş sistemi.
Bir fotoğraf 10 YTL, aldığım prim yüzde on beş.

10 * 0,15 = 1.5 YTL

Bu durumda günde 20 fotoğraf satsam;

20 * 1,5 = 30 YTL günlük kazancım.

Açık restoranda çekim yapıyorum , bugün hiç satış olmadı. Yoruldum, kasaya döndüm. Safa kasa başında Rus olduklarını tahmin ettiğim mülayim görünüşlü bir aileye fotoğraf satmaya çalışıyor. Hiç birşey konuşmuyorlar. Safa fotoğrafları gösteriyor, aile reisi adam "hı, hııı, hııı" diyerek beğendiğini belli ediyor. Sipariş zarfının üzeri dolu. Belli ki sipariş vermişler. Alınan paraya bakıyorum 70 YTL, satılan fotoğraf sayısına bakıyorum 13. 60 YTL indirim yapılmış. Sinirleniyorum...

- Ooo hoo oh! Verdikleri mangıra bak, soktukları zangıra bak! Olmaz ki arkadaş!

Safa gözlerini patlatıyor, dişlerinin arasından bir vızıltı çıkıyor.

- Türkler...
- Evet ya... Türküz! diyor müşteri.

Dünyanın en salak esprisini patlatıyorum;

- Doğru ve çalışkansınızdır da siz şimdi!

Safa toparlamaya çalışıyor

- Şey... diyor, arkadaş güneşte fazla kalmış, malum şapka da yok kafasında.

Müşteri muzip bir hareketle ani bir "nah" gösteriyor, anlıyorum ki bu satış da gitti.

Hiç yorum yok: